22 Haziran 2009 Pazartesi

Sözsüz.....


Doktorumu değiştirdim! Artık yıldız tozu Şükran teyzeye değil, Zeki amcaya gidecek yolculuk boyunca. Dün gittik zaten, o da daha çok sevdi Zeki Akkum'u. Sağda gittiğimiz hastane görülüyor. Aslında tüp bebek merkezi orası ama doktorumuz oraya geçince biz de mecburen oraya geçtik. Muayenenin sonunda Zeki bey, "Bebek size resmen şov yapıyor." dedi. Allahım neler neler, o eller, o bacaklar bir dakika durmadı. Döndü, zıpladı, oradan oraya sörf yapar gibi kaydı. Yıldız tozunun babası hastane dönüşü hemen bu çocuk kesin erkek olacak dedi. Kendisini bu cinsiyetçi yaklaşımından ötürü anında haşladım. Ne alakası var, belki hareketli yerinde duramayan bir kız olacak. "Belki de sirkte akrobat olur!" diyerek cevap verdim. Bana sinir oldu :)))))

Doktor konusu önemli. Önceki doktorumuz da işini iyi yapan, iyi bir doktordu ama bu gebelik konusunda esas olan o değil. Ya da daha doğrusu tek kriter o değil. Tarzının da uyması gerekiyor. Ne bileyim ben o elektriği, o rahatlığı alamadım birinci doktorumuzdan ve yol yakınken değiştireyim istedim. Zeki bey uzun uzun anlatıyor, soruları sabırla yanıtlıyor,belli bir sırayla her şeyi söylüyor. Şükran hanım daha dağınıktı. Bilgiyi kendine daha fazla saklamayı seviyordu. Belki de bu ona doktor olarak daha fazla otorite sağladığı içindir. Örneğin Zeki bey dün ultrasona bakarken, iki ayağı var, iki eli var, iki böbreği var diye tek tek saydı. Ben bunu bilmek istiyorum. Zaten bir şey seçilemiyor ultrasondan, bu bilgiyi paylaşmasını istiyorum. Önceki doktorumuz da aynı şeyleri görüyordu tabii ama "Bebek sağıklı" demek ona yetiyordu, bana yetmiyordu :) neyse, umarım her şey iyi gider. Doktoru dün yıldız tozunu çok beğendi. "Siz bu bebeği eve götürürsünüz." dedi.

Ayrıca meşhur 2'li testi de olduk. Çok basit bir şey. Ense kalınlığı 1 mm. ve burun kemiği de oluşmuş durumda. Bunlar iyi göstergeler. Zaten "Down sendromu olsa bebek bu kadar hareketli olmazdı." dedi Zeki bey ve biz muayenehanesinden yerden bir 20 cm. yüksekte ağzımız kulaklarımızda çıktık.

Yıldız tozu şu anda 11.5 hafta. aradaki o büyüklük farkını kapattı. Şu anda takvim yaşı ile ultrason yaşı arasında 2 gün var beklenen doğum tarihi 6 ocak 2010 gibi görünüyor.

Aşağıdaki linkte 11 haftalık bir bebeğin ultrason videosu var. Yıldız tozu bu bebekten çok çok daha esnek ve akrobatikti ama aşağı yukarı böyle görünüyordu işte :) linki browser'a kopyalayarak izleyebilirsiniz.

http://www.vtunnel.com/index.php/1010110A/e69f547213b6454890c0444595aaa0bb038fa0db1023c963371bfb08091bd6b8afdedeefc92d7ebf0f97d03b8be07ac38b1d2db2c88cd61e17408

Hiç yorum yok: