22 Ekim 2009 Perşembe

Kızımın çiçekleri

Bu şarkı ne mi? Şöyle: dosyamdaki şarkılardan fal tuttum, bu çıktı ne yapayım :) Zaten yakında Ankara'ya gidiyorum bağlama uygun oldu :)

Gelelim kızımın çiçeklerine, hem güzel görünsünler hem de bakımı kolay bahçe çiçekleri olsun istedim. İnsanlar bakamayıp da hepsini kurutur, çürütürse çok üzülürüm. İşte İmge'nin çiçekleri: Tüm tohumlar Hollanda ve Fransa'danmış. Ben satanın yalancısıyım. Sayın İmge Evliyaçelebioğlu'na uygun bir olay tabii. Kızımın gezmediği yer kalmadı anne karnında ne de olsa :)

1- Pembe Sardunya: İmge'de onun gibi uzun ömürlü olsun diye. Pembe sardunya çok yıllık bir bitki, bir kere ekiliyor sonra her sene yeniden çiçekleniyor.


2- Sardunya: İmge'de onun gibi alçakgönüllü olsun, insanlara zahmet, eziyet vermesin ve yine uzun ömürlü olsun diye...Sardunya her yerde büyüyen, herkesin sevdiği, balkonda da bahçede de aynı keyifle yeşeren bir çiçek.

3-İberya çiçeği: İmge'de onun gibi çıtı pıtı ve güzel olsun diye.


4- Aslanağzı (Foxglove): İmge'de onun gibi neşeli, renkli ve oyuncu olsun diye. Küçükken renkli kısımlarını koparır oynardık. Gerçekten de aslan gibi ağzını açıp kapıyor gibi gelirdi...
5- Petunya: Onun gibi evcimen ve güzel kokulu olsun, beklenmedik bir anda insanları şaşırtsın, üretken olsun diye. Petunya hiç ondan umulmayacak kadar güzel kokar ve yaz boyunca sürekli çiçek açar. Çiçeklerinin biri solar, bir bakarsın alttan yenisi çıkmış bile...İmge'de çabuk vazgeçen biri olmasın diye...


6- Papatya: İmge'de aynı papatyalar gibi insanların karşısına ummadıkları yerlerde çıksın ve onları mutlu etsin, insanlara büyüklenmesin, çok sevilsin diye...


Birkaç çiçeği daha var kızımın ama onların güzel resimlerini bulamadığım için koymuyorum buraya. Dediğim gibi yetiştirmesi, bakması kolay çiçekler bunlar. İstiyorum ki, kızım büyüdükçe sevdiklerimin saksılarında, pencere pervazlarında, balkonlarında da kızımın çiçekleri büyüsün :)

Hiç yorum yok: