7 Kasım 2009 Cumartesi

Itsy Bitsy Spider climbed up the water spout....

Artık İmge'ye ninni ve şarkı söyleme moduna yaklaşıyorum galiba. Ekin'in en sevdiği ninni, Nilüfer'in Kayahan'la birlikte söylediği Kayahan bestesi olanıydı. Hala mırıldandığımda gözlerim doluyor. Bakalım İmge ne sevecek.

İki gün önce doktora gittik. Kızımız 2 kilo 10 gram olmuş! Şaşırdım. Doktorumuz yine kızımızın ufak tefek bir kız olmadığını yineledi. Ölçümlerin ortalaması 32 hafta 3 gün çıktı. Oysa ben daha yeni 31 hafta oldum,(takvime göre tabii). Kızım çok güzel pozlar verdi bize. Hatta bir ara ağzını kocaman açıp esnemesin mi! (yandaki temsili resmin aynısı diyebilirim). Çoooook şekerdi. Ekrandan sevdim onu. Doktorumuz da "Aman işte anne yüreği, şu çirkin şeyin neresi güzel." diye dalga geçti benimle. SSK'ya vermek üzere 32 hafta raporumu aldım. 3 hafta sonra kurban bayramı ve ben 27 Kasım'da Ankara'ya uçuyorum. Sonra artık evimize kızımızla döneceğiz inşallah. Babası da 25 Aralık civarı gelip 10 gün kalacak. O arada İmge'nin de gelmesini umuyoruz ama olmazsa iznini uzatması gerekecek babasının. Uzatsın banane! Zaten İmge son resimlerde aynı ona benziyor, kıskandım :)

Ben takvim yaşına göre yazmaya devam ediyoru
m: Kızım şu anda 31 hafta 4 gün oldu. Doktora ne zaman başaşağı dönecek diye sorduğumda güldü, zaten çoktan başaşağı dönmüş meğer kızım. Normal doğum için bu çok önemli, ama doktorum sezaryen doğumlarda da böylesini tercih ettiklerini söyledi. Ya insanların bu sezaryen merakını anlamıyorum ben - adı üstünde "normal" doğum, yani olması gereken :) Gerçi o sancılar arasında normal doğum bana da hala iyi bir fikir gibi görünecek mi ya da "epidurallllll" diye çığlık atacak mıyım bilmiyorum. Neyse kızıma geri döneyim ben. Kızım şu anda dört tane büyük portakal ağırlığında. Başını bir yandan diğerine çevirebiliyor. Derisinin altında biriken yağ nedeniyle kolları ve bacakları biraz daha toplu görünüyor. Zaten doktor amcamız bir resim verdi bize, o yanaklar var ya tam sıkmalık. Nasıl toplanmış önceki resimlere göre. Artık Yasemin teyzesinin dediği gibi Somali'li açlara benzemiyor kızım. Sanal olarak makas aldım kızımdan :) Yanaklar aynen şu sağdaki resimdeki gibiydi. Ama benim kızım kesinlikle daha güzel. Burcu teyzesi bu haftalardaki ultrason nasılsa, doğduğunda da aynen öyle görüneceğini söylüyor. Yine de insan merak etmeye devam ediyor anlaşılan. Bugün sabah babasına profilden baktım, gerçekten de çene ve dudaklar aynen karbon kopya gibi :) Hareketlilik devam ediyor ve ben de bundan çok mutluyum. Kızım artık haftada 300 gr. kadar kilo alacakmış ve ona giden oksijen miktarını artırmak için artık daha çok dinlenmem ve yürüyüş yapmam gerekiyormuş .

Bu arada okuduğum her kaynakta Braxton Hicks kasılmalarından söz ediliyor. Benim bunun ne olduğuna dair en ufak bir fikrim yo
k ve bu Braxton ve Hicks her kimse galiba İmge ve bana uğramayack :) Bugün kızımla gezmeye gidiyoruz. Zülal teyze içli köfte yapacak. Yuppiiii :)

Gitmeden önce son anekdot: İmge'nin babasına hazırladığım sorularla sınav yapmaya devam ediyorum ara sıra, o kadar bunaltmış olmalıyım, aynı soruyu o kadar çok sormuş olmalıyım ki, en son "Mekonyum nedir?" diye sorduğumda, bezgin bezgin "Yeşil mok" dedi bana :))))))

Aşağıdaki resmi internette gezerken gördü
m, çok hoşuma gitti :) Çünkü ben de çok merak ediyorum. Şu anda neresi göbeğimin neresinde, bebeğin konumu ne diye...E insan bebeğinin başını mı okşuyor yoksa totosunu mu bilmek istiyor doğal olarak. yerim ben onun totosunu, o ayrı :pppp

Hiç yorum yok: