11 Aralık 2009 Cuma

Olmalı mı olmamalı mı......Yoksa hiç doğurmamalı mı..

Bugün İmge'nin babası ile doktorlarla görüşmeye gittik. Ben daha önceden pek çok doktorla görüşme ayarlamıştım ve önümüzde uzun bir görüşme maratonu vardı. Ama tur hiç de sandığımız gibi uzun sürmedi. Daha görüştüğümüz birinci doktorda karar kılınca tur da kısa sürdü. İlk gittiğimiz doktor da çok cici harika referansları olan bir doktordu ama ben gördüm ki bu doktor işi tamamen kişisel tercihlere dayanıyor. En önemlisi güven duymak. Kendi canını ve de minik canını emanet ettiğin kişiye hiç sorgusuz güvenmen gerekiyor, bu da bir çeşit tarz uyumu gerektiriyor. Secondguess etmeyeceksin yani doktorunun kararını. Normal doğum konusundaki görüşlerimi buradan aylardır yazıp çiziyorum ve bu konuda çok istekliyim sonuna kadar da destekliyorum ama bugünkü doktor görüşmesinden sonra vazgeçtim. Normal doğuma inanmamaktan değil ama kendim ve kızım için göze alamayacağım bir risk olduğuna karar verdiğimden vazgeçtim.
Haluk bey, uzun zamandır tanıdığım bir doktor... Bu konuyu desteklemeyeceğini de biliyordum ve bile bile gidip görüştüm ve saydığı riskler göze alınamayac gibi geldi bana...Yukarıda da yazdığım gibi güvenilir bir doktor. Zaten bu süreçte iki tane "güvenilir bulduğum doktorum oldu. Biri Zeki
bey biri de Haluk bey. Her ikisi de aynı şeyi söyleyince artık direncim kırıldı ve sezaryene evet dedim. Biraz kendimi davama ihanet etmiş gibi hissediyor muyum? Evet! Ama riske ettiğim şeyler benim için çok değerli. hayırlısı olsun. Bu davayı desteklemekten vazgeçecek miyim? hayır. farkındalık yaratmak ve normal doğumun faydaları konusunda arkadaşlarımı uyarmak hala kendimi sorumlu hissettiğim bir şey ama bu risk konusu ve bana yaşattığı stresle baş edemedim gerçekten de...hastanemiz de değişti tabii doktorumuz değişince... Bayındır hastanesine transfer olduk. Bugün gidip gezdim, gayet güzel göründü bana.

Şimdi tek konu bebeimizin doğum tarihi. Ya bir insanın her şeyi mi uc ucuna denk gelir! Takvime göre kızımızı 4 Ocak'ta bekliyoruz. Sezaryende ise bebekleri daha erken almak istiyor doktorlar. Bu rutin bir uygulama ne yazık ki ama bizim durumumuzdaki sorun, bebeğin 2009 ya da 2010 doğumlu olup olmayacağı...Doktorumuz en geç 28 Aralık en erken 22 Aralık diyor. Filiz teyzesi Ada ile aynı gün olmasın diyor (Ada 23 Aralık), Burcu teyzesi haftasonu olsun ben de geleyim diyor. Ben ise inat ve ısrarla kızım ne zaman gelmek istiyorsa o zaman olsun diyorum. Her kafadan bir ses yani...Bakalım ne olacak son durum. Şimdilik 26 Aralık tarihinde doktorumuzu göreceğiz ve muayene sonucuna göre karar verilecek. İmge'ciğim sen ne zaman doğmak istiyorsun? Kimse sana sormuyor ama aslında ne yapacağın hiç belli olmaz değil mi?
:)

Hiç yorum yok: